keskiviikko 17. joulukuuta 2014

My Christmas Present + Reminder about Giveaway


K i r j o i t i n  e i l e n :

Sen siitä sitten saa, kun toivoo itselleen jotain tiettyä, ei mitään vastaavaa ja "mä tiedän mistä niitä saa". Mies sanoo, että tilaa sinä se mun puolesta. Minä, siis, ähkin, minä, siis maksan omalta tililtä. No yhteisiähän meidän rahat on. Valvoin yön ja välillä nukahdin ja herätessäni näin ne legginssikuviot silmissäni. Ja voihkin mielessäni: En voi; tili on melkein tyhjä sen jälkeen.

Mutta: sitten mietin, että olin ostanut miehelle lähes samalla rahalla joululahjoja - ja ostan muuten vielä kirveenkin, sillä sitä se tarvitsee. On kuulemma sellainen, että se teräosa saattaa lentää puuhun lyödessä. Älä sinä käytä sitä, sanoi minulle, kun lähti reissuun ja jätti pirtin lämmityshommat minulle.

Varsinkin kirvesostosten jälkeen saadaan kummatkin toisiltamme samanarvoiset joululahjat, jos tilaan ne niiiiin ihanat legginssit. Ja aamulla, yön huonosti nukkuneena, tempaisin verkkokaupan sivun auki ja tein tilauksen.

En tiedä, kerronko tämän marttyyrina vai ylpeänä vai jopa vähän häpeillen, mutta olen ostanut itselleni viimeksi housut uutena Puolan lomareissulta, ja olisiko vuosi ollut 2008. Sen jälkeen olen ostanut toki muutamat legginssit, yhdet odotusajan housut ja kirpparilta muutamat housut, mutta uutena en siis juurikaan. Ehkä tämän varjolla saan paremman omatunnon…?

Ja nyt myös hirvittää; entä jos nuo legginssit ovat ihan hirveät; eivät sovi minulle ollenkaan? Enhän ole niitä edes testannut päälläni, vaan ostoksen tosiaan tein netin kautta.

En halua miettiä sellaista.


Mietin mielummin jotain toista ongelmaa. Minulla ei nimittäin ole kyseisiin legginsseihin sopivaa paitaa. Näinhän ei saisi toimia, vaan tarkan kuluttajan pitäisi ostaa aina vaatteita, jotka sopivat helposti yhteen. No, olen haaveillut pitkään myös lämpimästä neuletakista, joka kestäisi aikaa ja käyttöä. Löysin pari kivaa mallia Garn Studiolta (tämä ja tämä). Tietäisin yrityksiä, jotka tekisivät tilauksesta neuleen, mutta nyt täytyy todeta, että rahat eivät enää riitä. Mietinkin sitten, että minähän neulon sen itse. Millä aikaa? No joulun pyhäpäiväthän ovat tulossa ja on koko joululoma aikaa… Tässä ajatuksessa elin yön yli, mutta sitten äitini soitti ja kysyi, mitä haluaisin joululahjaksi. Mitään ei tullut mieleen, sillä pää löi tyhjää huonosti nukutun yön jälkeen.

Mutta sitten välähti: Neuloisitko mulle neuletakin? Jos haluat jotain pakettiin, laita vaikka ne langat?

Jotkut läheiseni pääsevät siis hyvinkin helpolla, osa taas ei todellakaan. Mutta kysynpä nyt teiltä: teenköhän emävirheen, kun menen ja ostan mieheni puolesta itselleni lahjan? Tuleeko tästä tapa, eikä hän lopulta ikinä muista minua lahjalla, sillä yhteisiähän rahat ovat - ja voit ostaa haluamasi itse…?

K i r j o i t i n  t ä n ä ä n:

Illalla ymmärsin, miksi olin ollut niin loppu. Jäseniä alkoi yhtäkkiä särkeä, rinta meni hyvin kipeäksi, kuume nousi tunnissa yli 38 asteeseen - rintatulehdus, päivystykseen ja 10 päivän antiobiootti. Ei kivaa, varsinkin näin joulun alla, mutta olikohan tämä siis hälytysmerkki: rauhoitu jo!



Kuvissa näkyy minun ehdoton lempparivillatakki. Löysin tämän joskus kirpparilta ja olen käyttänyt erittäin paljon. Käyttö alkaa valitettavasti näkyä jo; reikiä tullut paikoin ja muoto alkanut venähtää. Tarvitaan siis tilalle jotain.

M u i s t a t h a n  I n t o a  D e s i g n i n  a r v o n n a n :

Ja muistutan vielä loppuun: tänään on viimeinen päivä osallistua Intoa Designin tossuarvontaan! Arvontaan pääset tästä: klik!



V a l o n a  D e s i g n i n  a r v o n n a n  v o i t t a j a

Valona Designin koivuristallien voittaja on arvottu, ja onnenarpa osui tällä kertaa ensimmäiselle kommentoijalle: Onnea My Little Silver Linings! Voittajaan on saatu yhteys ja arvontavoitto toivon mukaan ehtii jouluksi uuden omistajan ihanaa joulukotia koristamaan. Kiitos kaikille osallistuneille kommenteistanne!

* * * * *

I bought yesterday a Christmas Present to myself from my man. Very wonderful leggins. That's because I knew what I want and where I can buy it - and man thought that maybe it's better you to buy it itself and because my money are although our money and so on… Did I wrong? If this means now that I am buying always presents to myself?

However, I noticed, that I do not have either shirt with the new leggins. Because money are now end, I decided to knit the shirt. But when my mum called I realized that my mum can do it - and it can be the christmas present, which she gives me.

It is on the other hand very easy to give me presents (I buy them), but on the other hand it is not so easy (you have to do many hours work…).

2 kommenttia:

  1. No melkoisen hauska legginsitarina! Nytpä saat jotain, mitä olet todellakin ansainnut :)'

    Ja tsemppiä sinulle kuumeen kanssa, pikaisia paranemisia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenni; näin haluan minäkin uskoa ;) Ja toivotaan pikaista paranemista; on tämä niin tylsää maata vain, kun oisi vaikka mitä, mitä tehdä - jopa siivoaminen oisi kivempaa kuin tämä ;)

      Poista

Olen iloinen, jos jätät ajatuksesi!